A mury runą – koncert piosenek Jacka Kaczmarskiego w wykonaniu Juliana Mere – 13.12.2015 r. Bielańska Scena Kameralna – godz. 17.00

Kup bilet Bilety24.pl Kup bilet e-bilet.pl Zarezerwuj tel.: 22 896 00 10 Kup w kasie MTeatru: ul. Żeromskiego 29 Kup w kasie MTeatru: ul. Krakowskie Przedmieście 66

 

„A mury runą”…koncert piosenek napisanych przez Jacka Kaczmarskiego od końca lat 70-tych do końca lat 90-tych czyli w czasach przełomu, gdy w Polsce nastroje społeczne i rosnący bunt doprowadził do rewolucji Solidarności i upadku systemu rządów narzuconych siłą po II wojnie światowej w Polsce i ościennych krajach Europy Środkowej. Bardem tego czasu, najbardziej wyrazistym, młodym i zbuntowanym był Jacek Kaczmarski.
 
To jego nagrania z nielegalnych taśm magnetofonowych sprawiły, że nastolatek z Krakowa – Julian Mere, zaczął swoją przygodę z piosenką i gitarą, która doprowadziła go do wielu nagród od Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie po Festiwale Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
 
Jacek Kaczmarski swoje myślenie o świecie wyrażał w piosenkach, tak jak Włodzimierz Wysocki w Rosji Radzieckiej czy Bob Dylan w USA. Była w tych piosenkach niezgoda na zastany porządek i chęć zmiany tego świata. Po latach poeta – bard Jacek Kaczmarski zauważył, że świata na swój obraz i podobieństwo nie przetworzy, a ludzi w aniołów nie zamieni, więc sam zaczął opisywać świat w bardziej czarnych barwach, ale starał się nie oszukiwać swoich wielbicieli i sam siebie.
 
Koncert Juliana Mere to poszukiwanie prawdy o czasie niezapomnianym burzy i naporu, o ludziach którzy uwierzyli, że wreszcie coś mogą w swoim życiu zmienić i o Jacku Kaczmarskim – artyście niezapomnianym, bolącym i wzruszającym.
 
Julian Mere wystąpi w towarzystwie zespołu Doroty Wasilewskiej (piano, bas, trąbka) – pianistki i aranżerki utworów, grając sam na gitarze

Mury

 

 

Julian Mere

Urodził i wychował się w Krakowie. Jeszcze jako uczeń klasy maturalnej wyśpiewał sobie III nagrodę na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie i otrzymał roczne Stypendium im. Wojtka Bellona. Po festiwalu i zdaniu matury dostał się do Szkoły Teatralnej i występował w Piwnicy pod Baranami na zaproszenie Piotra Skrzyneckiego. Studiował pod okiem Jerzego Treli, Krzysztofa Globisza oraz Edwarda Lubaszenki w latach 1986-90.

W spektaklu dyplomowym (1990) PWST Kraków – Król Ubu w reż. J. Stuhra zagrał rolę tytułową. W tym samym roku uczestniczył w Professional Theater Training Program na Uniwersytecie Wisconsin Milwaukee.

W roku 1990 otrzymał angaż do Teatru Nowego Adama Hanuszkiewicza w Warszawie. Związany był z teatrem przy Puławskiej do roku 2007. W międzyczasie w roku 1996 zagrał główną rolę Majora Filipowicza w niemieckojęzycznym spektaklu Polenliebchen w reż. Wolframa Kremera w Teatrze Gessnerallee w Zurychu.

Dwukrotnie wyróżniony na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1991, 1993). Napisał ballady gitarowe do wierszy Ewy Lipskiej i Wisławy Szymborskiej w programach TVP w reż. Roberta Glińskiego oraz do spektakli Mickiewicz i Słowacki w reż. Adama Hanuszkiewicza w Teatrze Nowym.

Wydał trzy płyty: alternatywną Julo Rapp&Roll, swingującą Paolo Conte oraz autorską Serca potrzeby. Przygotowuje kolejną, do słów Zbigniewa Herberta, oraz pisze nowe teksty dla wielu znanych wykonawców muzyki rozrywkowej. Koncerty, które wykonuje z akompaniamentem gitary akustycznej przypominają występy takich bardów jak Neil Young czy Aleksandr Rozenbaum.

Zagrał w wielu filmach znanych reżyserów: Juliusza Machulskiego, Janusza Kondratiuka, Andrew Davisa, Waldemara Dzikiego, Jerzego Gruzy czy Ryszarda Bugajskiego. Dużą popularność przyniosła mu też gra w Klanie Karpińskiego i Niżyńskiego.

W Mazowieckim Teatrze Muzycznym Operetka reżyseruje oraz gra w operetkach: Wesoła wdówka, Księżniczka Czardasza i Hrabina Marica.

Poza tym prowadzi jako konferansjer i moderator imprezy małe (koncerty muzyki poważnej, wokalne) i duże (biesiady muzyczne, imprezy integracyjne dla firm). Inną dziedziną, którą się zajmuje, jest szkolenie dzieci i młodzieży w elementarnych zadaniach aktorskich. Planuje otwarcie własnego Studia Aktorskiego.

W Teatrze Rampa grał w komedii z piosenkami Babskie party oraz w farso-wodewilu Pińska szlachta (reż. Mikałaj Pinihin), a obecnie można go oglądać w przedstawieniu muzyczno-rewiowym Perły kabaretu Mariana Hemara (reż. Janusz Szydłowski), jako Vana Morrisona w musicalu o Jimie Morrisonie Jeździec burzy (reż. Arkadiusz Jakubik), w Mistrzu i Małgorzacie w reż. Michała Konarskiego oraz w musicalach familijnych w reż. Cezarego Domagały: Pinokio czyli świerszczowe opowieści, W pogoni za bajką oraz Awantura o Basię.

Kategoria:

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter