Sezon 2014/2015

27 i 28 września 2014 r.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury rozpoczął tegoroczny sezon artystyczny spektaklem „Édith i Marlene” w reżyserii Márty Mészáros. Wielu warszawskich teatromanów czekało od dawna na to przedstawienie. Korzystając
z gościnnej sceny Teatru Palladium 27 i 28 września zagraliśmy dwa przedstawienia. W tytułowe role wcieliły się: jako Édith – Anna Sroka-Hryń, jako Marlene Halina Mlynková. W pozostałych rolach wystąpili: Ewa Telega, Jacek Zienkiewicz
(w obsadzie 27 września) /Lesław Żurek (w obsadzie 28 września), Arkadiusz Brykalski,
Julian Mere.

Kierownictwo muzyczne nad spektaklem objęli Czesław Majewski i Janusz Tylman, którzy wraz z zespołem akompaniowali aktorom podczas przedstawień.

Obydwa przedstawienia zostały nagrodzone przez warszawską publiczność gorącymi owacjami na stojąco.
11 października 2014 r.

 Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM odbył się koncert Alicji Majewskiej i Włodzimierza Korcza p.t. BYWAJĄ TAKIE DNI …
Od ponad 40 lat piosenki w wykonaniu Alicji Majewskiej zachwycają i wzruszają publiczność w Polsce i na świecie. „Być kobietą”, „Jeszcze się tam żagiel bieli”, „Bywają takie dni…” czy „Przed nocą i mgłą” to te najbardziej znane i ukochane.  Od początku swojej kariery artystycznej piosenkarka współpracowała z najlepszymi autorami tekstów
i kompozytorami. W jej repertuarze są utwory Jerzego Wasowskiego,  Jeremiego Przybory, Wojciecha Młynarskiego, Jerzego Delfra, Jacka Cygana, Jana Zalewskiego, Jerzego Ficowskiego i oczywiście Włodzimierza Korcza. To właśnie z tym ostatnim artystka koncertuje i współpracuje najdłużej, można chyba powiedzieć, że od zawsze.
Podczas recitalu Artystce akompaniował oczywiście Włodzimierz Korcz. Usłyszeliśmy zarówno te najstarsze piosenki, jak i te z najnowszej płyty. Nie zabrakło też wspólnych opowieści tej dwójki niezwykłych scenicznych przyjaciół.

12 października 2014 r. 

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM rozpoczęliśmy nowy cykl edukacyjnych poranków dla dzieci MUZYKA GÓRĄ! Była to spotkanie z muzyką i tańcami bułgarskimi OPOWIEŚCI Z DOLINY RÓŻ

W Bułgarii, na półwyspie Bałkańskim, między Starą Płaniną a Srednią Gorą rozciąga się Dolina Róż. Tam o poranku ludzie zbierają płatki kwiatów, bo wtedy najpiękniej pachną. Potem tłoczą z nich szlachetny różany olejek. Kto wie, może ten niezwykły zapach róż sprawia, że tamtejsi mieszkańcy tak pięknie tańczą do żwawej rytmicznej muzyki?
W czerwcu w stolicy Doliny Róż Kazałyku odbywa się Święto Róży. Mieszkańcy miasta wychodzą wtedy na ulice i tańczą choro. Jest to radosny korowód. Im więcej ludzi w tym korowodzie, tym taniec trwa dłużej. Wśród rozbawionego tłumu można zobaczyć także kukerów w bajecznie kolorowych maskach. Młode dziewczyny ozdobione kwiatami
i pachnącymi ziołami tańczą peperudę czyli taniec motyla. Według ludowych wierzeń ich pląsy mają przywołać deszcz. Co bardziej odważni tańczą boso nastinari na rozżarzonych węglach, aby w ten sposób zapewnić sobie zdrowie i dostatek.

Jednym słowem Bułgarzy lubią zabawę, muzykę i taniec. Zresztą dzieci przekonały się o tym same.

Całość opracowała Emilia Krzyżanowska. Animacje przygotował Marcin Zadroniecki.

18 października  2014 r.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury wystawił „Édith i Marlene” na Scenie Matecznik Mazowsze w Otrębusach.

W roli Édith zobaczyliśmy Annę Srokę-Hryń, której gra aktorska i interpretacje piosenek z repertuaru Piaf na długo pozostają w pamięci widzów. Warto więc wspomnieć, że za swoją kreację Artystka otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury 2013. Postać Marlene zagrała Halina Mlynková, dla której był to debiut teatralny bardzo dobrze oceniony przez krytykę i publiczność. W pozostałych rolach wystąpili: Ewa Telega, Lesław Żurek, Arkadiusz Brykalski, Julian Mere.

Wszystkie aranżacje piosenek zostały opracowane i przygotowane przez Czesława Majewskiego i Janusza Tylmana, którzy objęli kierownictwo muzyczne nad spektaklem i wraz z zespołem akompaniowali aktorom podczas przedstawień.

22 i 23 października 2014 r.

Na gościnnej scenie Teatru Palladium w Warszawie zagraliśmy dwa przedstawienia  „Édith i Marlene” w reż. Márty Mészáros. Wystąpili: Anna Sroka – Hryń; Halina MlynkovaEwa Telega, Lesław Żurek / Jacek Zienkiewicz, Arkadiusz Brykalski, Julian Mere / Paweł Szczesny. Kierownictwo muzyczne i aranżacja piosenek: Czesław Majewski i Janusz Tylman. Orkiestra w składzie: Czesław Majewski i Janusz Tylman –piano; Wiesław Wysocki –flet, klarnet; Dariusz Świnoga –akordeon; Wojciech Malina Kowalewski –perkusja/bas

25 października 2014 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego wystąpiła Olena Leonenko ze swoim spektaklem „Podwórko – Świat” w reż.  Janusza Głowackiego. Artystka powróciła na podwórko swego dzieciństwa, w samym sercu Kijowa. To podwórko jest i metaforyczne, i bardzo realne. Mieszkają tam Rosjanie, Ukraińcy, Żydzi, Gruzini, rodziny mieszane, antysemici, trochę psów i dużo kotów. Krzyżują się na nim muzyczne style i ludzkie losy. Można usłyszeć podwórkowe tanga, ludowe pieśni ukraińskie, rosyjskie i żydowskie, a także pieśni Okudżawy, Wysockiego, Leszczenki, Bernera oraz szlagiery ze starych radzieckich filmów takich jak – „Świat się śmieje“ czy „Dwaj żołnierze“.

Piękne i mądre przedstawienie, pełne życzliwego humoru i zrozumienia dla ludzkich słabości i słabostek.

26 października 2014 r. 

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego odbył się kolejny poranek dziecięcy z cyklu MUZYKA GÓRĄ! Młodzi widzowie obejrzeli fragmenty opery „Jaś i Małgosia” Engelberta Humperdincka. Były też konkursy, bajkowe zabawy i słodkie pierniczki.

Całość opracował Michał Bogdanowicz.

Wystąpił Michał Bogdanowicz z zespołem.

15 listopada 2014 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego odbył się wieczór poetycki TUWIM LIRYCZNY I NIE TYLKO.
Julian Tuwim, jeden z najwybitniejszych polskich poetów Dwudziestolecia Międzywojennego. Znamy ze szkoły jego poematy „Bal w Operze” i „Kwiaty polskie” oraz wiersze z tomiku „Sokrates tańczący”. Pamiętamy oczywiście wierszyki dla dzieci jak choćby „Lokomotywę” czy „Rzepkę”. Ale ten erudyta z błyskotliwym poczuciem humoru pisał też utwory przyprawiające damy o szybsze bicie serca i o palący twarz rumieniec. Wyboru tych odważnych tekstów „lirycznych i nie tylko” dokonali Piotr Machalica i Piotr Borowski. Aktorom akompaniowała na fortepianie Agnieszka Garniewicz.

16 listopada 2014 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego odbył się kolejny muzyczny poranek edukacyjny dla najmłodszych  OPOWIEŚCI Z CYGAŃSKIEGO KAPELUSZA.

Spotkanie z muzyką i tańcami wędrujących artystów z taborów opracowała Emilia Krzyżanowska.

Wystąpili:

Katarzyna Jackowska – opowieści, śpiew, akordeon, saz

Iwona Sojka – opowieści, skrzypce

18 i 19 listopada 2014 r.

Na gościnnej scenie Teatru Palladium w Warszawie zagraliśmy w listopadzie dwa przedstawienia „Édith i Marlene” w reż. Márty Mészáros. W rolach głównych wystąpiły Anna Sroka – Hryń (Édith) oraz Halina Mlynkova (Marlene).

W pozostałych rolach widzowie mogli zobaczyć: Ewę Telegę, Lesława Żurka / Jacka Zienkiewicza, Arkadiusza Brykalskiego, Juliana Mere/Pawła Szczesnego. Aranżacja piosenek opracowali: Czesław Majewski i Janusz Tylman. Podczas spektaklu wystąpiła orkiestra w składzie: Czesław Majewski i Janusz Tylman – piano; Wiesław Wysocki –flet, klarnet; Dariusz Świnoga – akordeon; Wojciech Malina Kowalewski – perkusja/bas.

21 listopada 2014 r.

Pierwszym gościem WIECZORÓW MISTRZÓW w nowym sezonie artystycznym na Scenie w Muzeum była znana aktorka filmowa i teatralna Barbara Krafftówna. Dwugodzinne spotkanie było transmitowane przez TVP Warszawa.

22 listopada 2014 r.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury wystawił „Édith i Marlene” na Scenie Matecznik Mazowsze w Otrębusach.

W rolach głównych zagrały Anna Sroka-Hryń (jako Edith) oraz Halina Mlynkova (jako Marlene). Ponadto w spektaklu wystąpili: Ewa Telega, Lesław Żurek/Jacek Zienkiewicz, Arkadiusz Brykalski, Julian Mere/Paweł Szczesny. Kierownictwa muzycznego nad przedstawieniem objęli: Czesław Majewski i Janusz Tylman. Zagrała także orkiestra w składzie: Czesław Majewski i Janusz Tylman – piano; Wiesław Wysocki – flet, klarnet; Dariusz Świnoga – akordeon;Wojciech Malina Kowalewski – perkusja/bas.

28 listopada 2014 r.

W andrzejkowy wieczór wystąpili przed publicznością znani i lubiani soliści warszawskich teatrów muzycznych: Wanda Bargiełowska-Bargeyłło, Anna Kutkowska-Kass, Mirosław Starz i Ryszard Morka. Artystom akompaniował Michał Pietrzak.

W programie koncertu usłyszeliśmy:

Fryderyk Chopin: Polonez A-dur op. 40 nr 1- wyk .Michał Pietrzak

Stanisław Moniuszko: Piosenka żołnierza – wyk. Ryszard Morka

Leo Delibes: Dziewczęta z Kadyksu – wyk. Anna Kutkowska-Kass

Jan Gal: Dziewczę z buzią jak malina – wyk. Mirosław Starz

Sergiusz Rachmaninow: Pokochałam – wyk. Wanda Bargiełowska-Bargeyłło

Emanuel de Falla: Taniec ognia z baletu Czarodziejska miłość – wyk. Michał Pietrzak

Jerry Bock: Pieśń Tewiego z musicalu Skrzypek na dachu – wyk. Ryszard Morka

Leonard Bernstein: aria Kunegundy z operetki Kandyd – wyk. Anna Kutkowska-Kass

Franz Lehár: aria Su Czonga z operetki Kraina Uśmiechu – wyk. Mirosław Starz

Jan Strauss: Walz Fale Dunaju – wyk. Anna Kutkowska-Kass

Rudolf Friml: aria z operetki Król Włóczęgów – wyk. Ryszard Morka

Andrew LLoyd Webber – Memory z musicalu Koty – wyk. Anna Kutkowska-Kass, Mirosław Starz

Augustín Lara: Granada – wyk. Mirosław Starz

Missisipi (murzyńska pieśń ludowa), oprac. Jerome Kern – wyk. Ryszard Morka

Imre Kálmán: duet Co się dzieje , oszaleję… z operetki Księżniczka Czardasza – wyk. wyk. Anna Kutkowska-Kaas, Mirosław Starz

Imre Kálmán: duet Jakże mam ci wytłumaczyć z operetki Księżniczka Czardasza – wyk. wyk. Anna Kutkowska-Kaas, Mirosław Starz

Jan Strauss: duet Kto ślub nam dał z operetki Baron Cygański – wyk. Anna Kutkowska-Kass, Mirosław Starz

Franz Lehár: duet Usta milczą, dusza śpiewa z operetki Wesoła wdówka – wyk. Anna Kutkowska-Kass, Mirosław Starz

Imre Kálmán: duet Tłumy fraków, wir i zamęt… z operetki Księżniczka czardasza – wyk. Anna Kutkowska-Kass, Mirosław Starz

Andrew Lloyd Webber: Żegnajcie przyjaciele – wyk. Anna Kutkowska-Kass, Mirosław Starz

Całość poprowadziła Wanda Bargiełowska – Bargeyłło.

29 listopada 2014 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego odbył się koncert „Ciao, ciao Bambina” w wykonaniu Nicola Palladiniego wraz z zespołem.

Włoski muzyk, kompozytor, aranżer i piosenkarz Nicola Palladini przypomniał publiczności piosenki największej gwiazdy włoskiej rozrywki lat 60-tych  Marino Mariniego. W repertuarze koncertu usłyszeliśmy tak znane przeboje jak: ”Tu vuo fa l’americano”, ”L’Italiano”, “Azzurro”, “Marina”, ”O’sole mio”, ”Love in Portofino”, ”Volare”, “Mamma”, “Guarda che luna”, “Guaglione”, “Kriminal Tango” czy „Nie płacz kiedy odjadę”.

30 listopada 2014 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego odbył się kolejny muzyczny poranek edukacyjny dla dzieci z cyklu MUZYKA GÓRĄ! – ANDRZEJKOWE CZARY-MARY.

Spotkanie opracował muzycznie i na wesoło Michał Bogdanowicz, a wystąpili: Liza Wesołowska – śpiew, Jarek Janikowski – taniec oraz Michał Bogdanowicz z zespołem.

5 grudnia 2014 r.

Kolejnym gościem WIECZORÓW MISTRZÓW w tym sezonie na Scenie w Muzeum Niepodległości był Zbigniew Wodecki – piosenkarz obdarzony niezwykłym, mocnym głosem, instrumentalista, kompozytor i aranżer, spełniający się również jako aktor i prezenter telewizyjny. Dwugodzinne spotkanie transmitowane było przez TVP Warszawa.

6 grudnia 2014 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM odbył się recital Anny Sroki-Hryń. Publiczność mogła usłyszeć największe przeboje Billie Holiday, wybitnej wokalistki jazzowej o niezwykłym, rozwibrowanym głosie, której życie sceniczne i prywatne budziło wiele kontrowersji. Annie Sroce-Hryń na scenie towarzyszył znany pianista, saksofonista i kompozytor, Włodzimierz Nahorny.

7 grudnia 2014 r.

W ramach cyklu edukacyjnego dla dzieci MUZYKA GÓRĄ! najmłodsza publiczność poznała rytuały towarzyszące dumnemu życiu samuraja, a także mogła dowiedzieć się więcej o gejszach – mistrzyniach w sztuce konwersacji, tańca, śpiewu i gry na tradycyjnych japońskich instrumentach.

Spotkanie MUZYKA GÓRĄ! SAMURAJ I GEJSZA – JAPOŃSKIE TAŃCE I RYTUAŁY opracowała Ewa Krzyżanowska, a animacje przygotowała Hanna Umeda.

9 grudnia 2015 r.

Na gościnnej scenie Teatru Palladium w Warszawie zagraliśmy spektakl „Édith i Marlene” w reż. Márty Mészáros. Wystąpili: Anna Sroka – Hryń; Halina MlynkovaEwa Telega, Lesław Żurek/Jacek Zienkiewicz, Arkadiusz Brykalski,Julian Mere /Paweł Szczesny. Kierownictwo muzyczne i aranżacja piosenek: Czesław Majewski i Janusz Tylman. Orkiestra w składzie: Czesław Majewski i Janusz Tylman –piano; Wiesław Wysocki – flet, klarnet; Dariusz Świnoga – akordeon; Wojciech Malina Kowalewski – perkusja/bas.

20 grudnia 2014 r.

W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia publiczność miała przyjemność uczestniczyć w pełnym energii koncercie COUNTRY BOŻE NARODZENIE, podczas którego mogła usłyszeć charakterystyczne brzmienie banjo, mandoliny i harmonii wokalnej i poczuć klimat jedynych w swoim rodzaju kowbojskich Świąt. Świąteczny klimat wprowadził zespół Drink Bar.

21 grudnia 2014 r.

W ramach edukacyjnych poranków MUZYKA GÓRĄ! nasi młodzi widzowie wspólnie z rodzicami mieli okazję usłyszeć kolędy oraz świąteczne piosenki country, których melodie i słowa pisali prości amerykańscy farmerzy, wkładając w to całe serce.

Podczas kolejnego spotkania z cyklu MUZYKA GÓRĄ! – KOWBOJSKIE BOŻE NARODZENIE – KOLĘDY I ŚWIĄTECZNE PIOSENKI COUNTRY wystąpił zespół Milk Bar.

1 stycznia 2014 r.

W tym roku w sali koncertowej Filharmonii Narodowej odbył się jubileuszowy 10. Koncert Noworoczny Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury.

Publiczność usłyszeć mogła najpiękniejsze melodie, arie i duety operowe, operetkowe i musicalowe, do których wykonania zaprosiliśmy wybitnych wykonawców odnoszących sukcesy nie tylko w kraju, ale również na największych światowych scenach i estradach. Był to prawdziwy popis polskiej wokalistyki. W sali balowej oraz we foyer Filharmonii odbyła się również wystawa plakatów związanych ze spektaklami i koncertami Mazowieckiego Teatru Muzycznego. Większość kreacji zaprojektowana została przez wybitnego polskiego artystę grafika Andrzeja Pągowskiego, łącznie eksponowanych było 49 plakatów prezentujących artystyczne dokonania teatru.

Podczas koncertu wystąpili: Joanna Jakubas – sopran, Karolina Sikora – mezzosopran, Arnold Rutkowski – tenor, Mariusz Godlewski – baryton, Artur Ruciński – baryton, natomiast gośćmi honorowymi byli Jerzy Maksymiuk oraz Vadim Brodski. Solistom towarzyszył Chór Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca Mazowsze, a zagrała Orkiestra MTM pod kierownictwem Jacka Bonieckiego.

W programie koncertu usłyszeliśmy między innymi:

  1. W. Kilar: Polonez – Orkiestra MTM
  2. J. Strauss: Aria Adeli Taki pan jak pan z operetki Zemsta nietoperza
    J. Jakubas, Chór PZLPiT „Mazowsze
  3. G. Verdi: aria La donna è mobile z opery Rigoletto – A. Rutkowski
  4. G. Bizet: Kuplety Torreadora z opery Carmen – A. Ruciński, Chór PZLPiT „Mazowsze”

I. Kálmán: duet Jakże mam ci wytłumaczyć z operetki Księżniczka czardasza – J. Jakubas, A. Rutkowski

  1. T. Sygietyński: Cyt (adapt. tekstu M. Zimińska-Sygietyńska) – Chór PZLPiT „Mazowsze”
  2. H. Wieniawski: Polonez D-dur op. 4 – V. Brodski
  3. J. Strauss: polka Auf der Jagd – Orkiestra MTM
  4. G. Verdi: aria Hrabiego di Luna z opery Trubadur – A. Ruciński
  5. P. Sarasate: Melodie cygańskie –V. Brodski
  6. P. Czajkowski: Walc kwiatów z suity orkiestrowej Dziadek do orzechów – Orkiestra MTM
  7. F. Lehár: Duet „Usta milczą” z operetki „Wesoła wdówka” – J.Jakubas + A.Ruciński

PRZERWA

  1. J. Strauss: Uwertura do operetki Zemsta Nietoperza – Orkiestra MTM,  dyr. J. Maksymiuk
  2. G. Bizet: Habanera z opery Carmen – K. Sikora, Chór PZLPiT „Mazowsze,  dyr. J. Maksymiuk
  3. S. Moniuszko: Aria Miecznika Kto z mych dziewek… z opery Straszny dwór –  M. Godlewski, dyr. J. Maksymiuk
  4. I. Kálmán: Czardasz Sylwii z operetki Księżniczka Czardasza – J. Jakubas,  Chór PZLPiT „Mazowsze
  5. G. Puccini: Aria Cavaradossiego z III aktu opery Tosca – A. Rutkowski
  6. C. Saint-Saëns: Introdukcja i rondo capriccioso – V. Brodski
    1. Lara: Granada – A. Ruciński
  7. T. Sygietyński: Dumka o ptaszku (tekst tradycyjny) – wyk. PZLPiT „Mazowsze”,  solo: Katarzyna Haber
  8. G. Bizet: Preludium z opery Carmen – Orkiestra MTM
  9. J. Strauss: aria Barinkaya Wielka sława to żart – A. Rutkowski, Chór PZLPiT „Mazowsze”
  10. G. Marradi: duet Historia de un amor – J. Jakubas, A. Rutkowski
  11. Adolph Adam: Cantique de Noël, ar. Jacek Boniecki – wyk. chór PZLPiT „Mazowsze”, solo Katarzyna Haber i Andrei Baravik
  12. G. Verdi: Libiamo z opery Traviata – wszyscy

Całość poprowadzili Miłka Skalska (TVP Warszawa) i Paweł Sztompke (Polskie Radio).
10. Koncert Noworoczny był w całości transmitowany w Programie I Polskiego Radia i w TVP Warszawa.

10 stycznia 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego wystąpił zespół DesOrient, który stworzył niezwykle klimatyczne aranżacje muzyki filmowej skomponowanej przez Michała Lorenca. Publiczność usłyszeć mogła kompozycje do ulubionych polskich filmów takich jak: „Bandyta”, „Różyczka” czy „Śluby panieńskie”. Podczas koncertu zagrano również utwory z takich seriali jak „Ojciec Mateusz”, „Oficer” i „Komisarz Alex”.

11 stycznia 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego odbyło się kolejne spotkanie z cyklu edukacyjnych poranków muzycznych dla dzieci MUZYKA GÓRĄ! Najmłodsza publiczność dowiedziała się między innymi, gdzie i jak żyją mieszkańcy Turkmenistanu. Joanna Kasztelaniec opowiedziała dzieciom bajkę turkmeńską o trzech wędrowcach, a muzycznie zilustrował ją Hubert Połoniewicz.

Spotkanie MUZYKA GÓRĄ! DŹWIĘKI DALEKICH STEPÓW – MUZYKA LUDÓW TURKMENISTANU opracowała Emilia Krzyżanowska.

12 i 13 stycznia 2015 r.

W styczniu na gościnnej scenie Teatru Palladium w Warszawie publiczność mogła obejrzeć dwa przedstawienia  „Édith i Marlene” w reż. Márty Mészáros. Wystąpili: w rolach głównych Anna Sroka–Hryń oraz Halina Mlynkova; a także Ewa Telega, Lesław Żurek/Jacek Zienkiewicz, Arkadiusz Brykalski, Julian Mere/Paweł Szczesny. Kierownictwo muzyczne i aranżacja piosenek: Czesław Majewski i Janusz Tylman. Orkiestra w składzie: Czesław Majewski i Janusz Tylman – piano; Wiesław Wysocki – flet, klarnet; Dariusz Świnoga – akordeon; Wojciech Malina Kowalewski – perkusja/bas.

16 stycznia 2015 r.

Na scenie w Muzeum Niepodległości w ramach kolejnego WIECZORU MIESTRZÓW gościła niekwestionowana legenda polskiego teatru i kina, niezwykła osobowość i wybitna aktorka – Danuta Szaflarska. Znana ze swej pogody ducha, bezpretensjonalnego podejścia do życia i niezwykłego poczucia humoru artystka podczas spotkania odebrała również nagrodę specjalną – Wawrzyn Mowy Polskiej. Dwugodzinne spotkanie transmitowane było przez TVP Warszawa.

17 stycznia 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego odbył się spektakl na postawie sztuki Murraya F. Schisgala „Spróbujmy jeszcze raz” w reżyserii Marcina Sławińskiego. Na sztukę składają się dwie dowcipne jednoaktówki, w których przedstawione są perypetie par w średnim wieku. Był więc znudzony mąż, rozgoryczona gospodyni domowa i walka o gasnące uczucie, a także niespełniony aktor i sfrustrowana policjantka, którzy postanowią dać sobie po latach drugą szansę. Na pewno nie zabrakło śmiechu, zaskakujących sytuacji i przewrotnych dialogów, ale i poważniejszych rozważań na temat relacji damsko-męskich. Wystąpili: Lucyna Malec, Marek Siudym oraz głos Jana Kobuszewskiego.

18 stycznia 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego najmłodsza publiczność i rodzice mieli okazję usłyszeć muzykę Imperium Osmańskiego wykonywaną na oryginalnych tureckich instrumentach przez zespół Naneli Lale. Wszyscy byli oczarowani niezwykłą muzyką i brzmieniem rebabu, ney czy kanuna.

24 stycznia 2015 r.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury wystawił „Édith i Marlene” na Scenie Matecznik Mazowsze w Otrębusach.

W roli Édith zobaczyliśmy Annę Srokę-Hryń, której gra aktorska i interpretacje piosenek z repertuaru Piaf na długo pozostają w pamięci widzów. Postać Marlene zagrała Halina Mlynková, której występ teatralny jest bardzo dobrze oceniony przez krytykę i publiczność. W pozostałych rolach wystąpili: Ewa Telega, Lesław Żurek, Arkadiusz Brykalski,Julian Mere.

Wszystkie aranżacje piosenek zostały opracowane i przygotowane przez Czesława Majewskiego i Janusza Tylmana, którzy objęli kierownictwo muzyczne nad spektaklem i wraz z zespołem akompaniowali aktorom podczas spektaklu.

6 lutego 2015 r.

W ramach dwudziestego czwartego WIECZORU MISTRZÓW na Scenie w Muzeum Niepodległości kolejnym gościem był Jerzy Radziwiłowicz – aktor znany między innymi z niezapomnianych „Człowieka z marmuru” oraz „Człowieka z żelaza” czy „Pokłosia”, a także z roli komisarza Andrzeja Gajewskiego w serialu „Glina” oraz psychoterapeuty w niepokojącym „Bez tajemnic”.

7 lutego 2015 r.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury wystawił „Édith i Marlene” na Scenie Matecznik Mazowsze w Otrębusach.

W roli Édith zobaczyliśmy Annę Srokę-Hryń, natomiast postać Marlene zagrała Halina Mlynková. W pozostałych rolach wystąpili: Ewa Telega, Lesław Żurek/Jacek Zienkiewicz, Arkadiusz Brykalski, Julian Mere/Paweł Szczesny. Kierownictwo muzyczne i aranżacja piosenek: Czesław Majewski i Janusz Tylman. Orkiestra w składzie: Czesław Majewski i Janusz Tylman – piano; Wiesław Wysocki – flet, klarnet; Dariusz Świnoga – akordeon; Wojciech Malina Kowalewski – perkusja/bas.

14 lutego 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury odbył się nastrojowy koncert z okazji Walentynek.

Specjalnie dla naszych gości przygotowaliśmy koncert „W rytmie walca tańczy świat…”. Najpiękniejsze pieśni, arie i duety miłosne zaśpiewali znani i lubiani soliści warszawskich teatrów muzycznych: Wanda Bargiełowska-Bargeyłło,Anna Kutkowska-Kass, Mirosław Starz i Ryszard Morka. Artystom akompaniował Michał Pietrzak.

PROGRAM:

1. Sammy Fain: Miłość to wspaniała rzecz (melodia filmowa) – wyk. Ryszard Morka

2. Charles Gounod: Walc Julii z opery Romeo i Julia – wyk. Anna Kutkowska-Kass

3. Giuseppe Verdi: aria Księcia z opery Rigoletto – wyk. Mirosław Starz

4. Frederick Loewe: aria Elizy z musicalu My Fair Lady – wyk. Anna Kutkowska-Kass

5. Frederick Loewe: aria Doolittle z musicalu My Fair Lady – wyk. Ryszard Morka

6. Ruggiero Leoncavallo: Mattinata (pieśń neapolitańska) – wyk. Mirosław Starz

7. Rudolf Sieczyński: walc Wiedeń, miasto snów – wyk. Wanda Bargiełowska-Bargeyłło

8. Rudolf Friml: aria Króla włóczęgów z operetki Król włóczęgów – wyk. Ryszard Morka

9. Jan Strauss: walc Odgłosy wiosny – wyk. Anna Kutkowska-Kass

10.Karl Zeller: aria Ptasznika z operetki Ptasznik z Tyrolu – wyk. Mirosław Starz

11. Mitchell Leigh: aria Don Kichota z musicalu Człowiek z La Manchy – wyk. Ryszard Morka

12. Jan Strauss: walc Nad pięknym modrym Dunajem – wyk. Anna Kutkowska-Kass

13. Jan Strauss: Wielka sława to żart – kuplety Barinkaja z operetki Baron cygański – wyk. Mirosław Starz oraz Wanda Bargiełowska-Bargeyłło, Anna Kutkowska-Kass i Ryszard Morka

Było nastrojowo i romantycznie, czyli tak jak powinno być w ten niepowtarzalny dzień zakochanych.
Całość poprowadziła Wanda Bargiełowska-Bargeyłło.

15 lutego 2015 r.

W ramach edukacyjnych poranków muzycznych dla dzieci Muzyka Górą! nasi najmłodsi widzowie i słuchacze wybrali się w muzyczną podróż do Argentyny, ojczyzny tanga i jego wirtuoza Astora Piazzolli.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM wystąpił TangoStan Quintet w składzie Agnieszka Dancewicz (skrzypce), Justyna Służalec (fortepian), Klaudia Baca (kontrabas), Krzysztof Kołodziej (gitara) oraz Karol Grzeszczuk (bandoneon) – 5 muzyków młodego pokolenia, których połączyła miłość do tanga i muzyki Astora Piazzolli.

21 lutego 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM odbył się koncert Piotra Szczepanika „Bo miłość jest niepokojem…”. Jego ciepły głos, sentymentalne tony i liryczne piosenki „zaczarowały” publiczność, która miała okazję usłyszeć między innymi takie przeboje jak „Żółte kalendarze”, „Kochać” czy „Goniąc kormorany”.

Warto było posłuchać i choć na chwilę zapomnieć o świecie.

22 lutego 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM w ramach edukacyjnych poranków dla dzieci Muzyka Górą! nasi najmłodsi widzowie dowiedzieli się między innymi, czym jest opera buffa oraz ogólnie jak rozbudowanym muzycznym spektaklem może być opera. Tego wszystkiego mogli się dowiedzieć oglądając oraz wsłuchując się w opowieść muzyczną na podstawie opery „Kopciuszek” Gioacchino Rossiniego.

Adaptację opery opracował Michał Bogdanowicz, który wystąpił dla publiczności wraz z zespołem.

6 marca 2015 r.

Na Scenie w Muzeum Niepodległości podczas kolejnego spotkania w ramach Wieczorów Miestrzów gościła Ewa Wiśniewska, niezwykła aktorka teatralna i filmowa, słynąca z miłości do sceny i z wyjątkowej urody. Niezmiennie podziwiana, doceniana, pełna charyzmy i niezwykłego uroku osobistego, podzieliła się z publicznością wspomnieniami dotyczącymi aktorskiego życia. Dwugodzinne spotkanie transmitowane było przez TVP Warszawa.

7 marca 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM publiczność miała przyjemność obejrzeć klimatyczne widowisko muzyczno-taneczne „Trubadurki”. Koncert był opowieścią o kobiecie – tej dawnej i tej zupełnie dzisiejeszej, kobiecie, która wędruje, szuka. Która żyje – ze wszystkimi tego konsekwencjami. Na koncert złożyły się pieśni średniowieczne i tradycyjne pochodzące m.in. z Galicji, Anglii, Polski, Italii, Transylwanii, Bizancjum i Anatolii, z towarzyszeniem sazu, suki biłgorajskiej, kemancze, bębnów etnicznych, kankli, liry korbowej i innych instrumentów.

Wystąpiły: Katarzyna Jackowska (śpiew, saz, daf, riq, baraban, akordeon), Iwona Sojka (skrzypce, kemancze, kankle) oraz Barbara Wilińska (śpiew, saz, tambura, lira korbowa, kankle, daf, suka biłgorajska).

8 marca 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM miały miejsce tego dnia dwa wydarzenia.

W ramach edukacyjnych poranków dla dzieci MUZYKA GÓRĄ! wystąpił Zespół Tańca Dawnego Pawanilia, który pokazał najmłodszym widzom, jak tańczono na średniowiecznym dworze. Publiczność poznała między innymi dostojną danzę i żywiołową pivę, a także pełną gestów i pantomimy królową tańców, bassę oraz wesołe, skoczne, karnawałowe saltarello.

Spotkanie MUZYKA GÓRĄ! TAŃCE DWORSKIE ŚREDNIOWIECZNEJ EUROPY – BASSA, PIVA, SALTARELLO, DANZA opracowała Emilia Krzyżanowska.

Natomiast wieczorem starsza publiczność obejrzała monodram Doroty Stalińskiej „Zgaga”, który pokazuje, jak tragiczne skutki może mieć pomieszanie jedzenia z miłością.

Rachel Samstat odkrywa, że jej mąż Mark kocha inną kobietę. Fakt, że rywalka „jest wysoka jak wieża, ma szyję jak żyrafa i nos jak trąbę słonia”, jakoś jej nie pociesza. Czasami jednak pociesza ją gotowanie, gdyż Rachel zajmuje się pisaniem książek kucharskich. Pomiędzy próbami ratowania swego małżeństwa, bohaterka podaje niektóre ze swych ulubionych przepisów kulinarnych.

14 marca 2015 r.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury wystawił „Édith i Marlene” na Scenie Matecznik Mazowsze w Otrębusach.

W roli Édith zobaczyliśmy Annę Srokę-Hryń, której gra aktorska i interpretacje piosenek z repertuaru Piaf na długo pozostają w pamięci widzów. Warto wspomnieć, że za swoją kreację Artystka otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury 2013. Postać Marlene zagrała Halina Mlynková, dla której był to debiut teatralny bardzo dobrze oceniony przez krytykę i publiczność. W pozostałych rolach wystąpili: Ewa Telega, Jacek Zienkiewicz, Arkadiusz Brykalski, Julian Mere.

Wszystkie aranżacje piosenek zostały opracowane i przygotowane przez Czesława Majewskiego i Janusza Tylmana, którzy objęli kierownictwo muzyczne nad spektaklem i wraz z zespołem akompaniowali aktorom podczas przedstawień.

16 marca 2015 r.

Na gościnnej scenie Teatru Palladium w Warszawie zagraliśmy przedstawienie  „Édith i Marlene” w reż. Márty Mészáros. Wystąpili: Anna Sroka – Hryń; Halina MlynkovaEwa Telega, Lesław Żurek/Jacek Zienkiewicz, Arkadiusz Brykalski, Julian Mere/Paweł Szczesny. Kierownictwo muzyczne i aranżacja piosenek: Czesław Majewski i Janusz Tylman. Orkiestra w składzie: Czesław Majewski i Janusz Tylman – piano; Wiesław Wysocki – flet, klarnet; Dariusz Świnoga – akordeon; Wojciech Malina Kowalewski – perkusja/bas.
Artyści zostali nagrodzeni owacjami na stojąco.
27 marca 2015 r.

27 marca 2015 r. był wyjątkowy dla Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury, tego dnia bowiem Teatr świętował 10. rocznicę powstania oraz 5. urodziny Bielańskiej Sceny Kameralnej MTM przy ul. Żeromskiego 29.

Urodzinowe obchody Bielańskiej Sceny Kameralnej rozpoczęliśmy  WIECZOREM MISTRZÓW. Na scenie spotkali się słynna reżyserka filmowa i teatralna Márta Mészáros, która specjalnie na nasze zaproszenie przyjechała na Bielany z Budapesztu, rektor warszawskiej Akademii Teatralnej, reżyser i aktor Andrzej Strzelecki oraz dyrektor Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury, inicjator powstania bielańskiej sceny Włodzimierz Izban. Oprócz anegdot o artystach i teatrze pojawiły się również muzyczne niespodzianki. Zaśpiewali dla publicznościBarbara Gutaj-Monowid, sopran i Jan Jakub Monowid, kontratenor, którym na fortepianie akompaniowała Beata Szebesczyk. Spotkanie poprowadziła dziennikarka TVP Warszawa Miłka Skalska.

28 marca 2015 r.

Drugiego dnia urodzinowych obchodów na koncercie Dla Ciebie śpiewam na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM wystąpił wybitny tenor Arnold Rutkowski. Artysta zaśpiewał największe przeboje Jana Kiepury. Usłyszymy takie szlagiery jak Brunetki, blondynki… czy Ninon!….

Po raz pierwszy specjalnie dla jubileuszowej widowni były również czytane fragmenty spektaklu Kiepura autorstwa Krzysztofa i Łukasza Szwedów. Przedstawienie zostało napisane na 10-lecie naszego teatru. Jego premierę planujemy w przyszłym sezonie artystycznym.

Koncert poprowadził dziennikarz radiowej Jedynki Paweł Sztompke.

29 marca 2015 r.

Niedziela była dla dzieci. Najmłodszych widzów zaprosiliśmy tego dnia na edukacyjny poranek muzyczny MUZYKA GÓRĄ! „Renesansowe tańce dworskie – pawany i galiardy”. Młodzi widzowie mogli również nauczyć się podstawowych tanecznych kroków w ramach warsztatów artystycznych. Poranek i zajęcia poprowadził Zespół Tańca Dawnego Pawanilia.

15 kwietnia 2015 r.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury gościł ze spektaklem „Édith i Marlene” w reż. Márty Mészáros na scenie Teatru Palladium.

W roli Édith zobaczyliśmy Annę Srokę-Hryń, natomiast postać Marlene zagrała Halina Mlynková. W pozostałych rolach wystąpili: Ewa Telega, Lesław Żurek/Jacek Zienkiewicz, Arkadiusz Brykalski, Julian Mere/Paweł Szczesny. Kierownictwo muzyczne i aranżacja piosenek: Czesław Majewski i Janusz Tylman. Orkiestra w składzie: Czesław Majewski i Janusz Tylman – piano; Wiesław Wysocki – flet, klarnet; Dariusz Świnoga – akordeon; Wojciech Malina Kowalewski – perkusja/bas.

Spektakl został nagrodzony przez publiczność brawami na stojąco, a pełna sala świadczyła o sukcesie tego wieczoru.

17 kwietnia 2015 r.

Na Scenie w Muzeum niepodległości w ramach 26. WIECZORU MISTRZÓW gościliśmy Dorotę Stalińską – artystkę niezwykle niezależną, niekonwencjonalną i odważną, tworzącą dynamiczne, pełne ekspresji role.
Dorota Stalińska, która kreuje bohaterki niejednoznaczne – szokujące, emocjonalne, silne, kobiety z krwi i kości, od lat porusza i angażuje publiczność.

Dwugodzinne spotkanie transmitowane było przez TVP Warszawa.

18 kwietnia 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM zagościł tego dnia niezwykły duch flamenco.

Widowisko „Wędrówki duende” to efekt spotkania tańca hinduskiego kathak i wywodzącego się z niego flamenco. Pięknem i różnorodnością choreografii, grą kastaniet, hinduskich dzwonków a nade wszystko brzmieniem gitary flamenco pokazuje podobieństwa i różnice wynikające z tej wędrówki.

Inspiracją do powstania spektaklu była muzyka znanego na całym świecie polskiego gitarzysty flamenco Michała Czachowskiego, który zagrał podczas spektaklu kompozycje ze swej najnowszej płyty „Acatao”. Było to muzyczne spotkanie kultur, które porwało, wzruszyło i zachwyciło całą publiczność, a przede wszystkim odkryło przed słuchaczami zupełnie nowy, bardzo tajemniczy i egzotyczny pejzaż muzyczny. Nieprzypadkowo „Acatao” oznacza „Połączenie” w jednym Duende (duchu).

Wystąpili:

Nadia Mazur – artystka flamenco, uzyskała dyplom avanzado flamenco w Fundación Cristina Heeren w Sewilli oraz muzykologii na UW. Więcej na www.flamencoarte.eu

Magdalena Niernsee – artystka tańca Kathak, ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Tańca Kathak ‘Kathak Kendra’ w Delhi, a także wydział grafiki ASP w Warszawie. Więcej na www.kathak.pl

Michał Czachowski – gitarzysta flamenco, kompozytor, producent muzyczny, założyciel międzynarodowego zespołu Indialucia, z którym zagrał ponad 400 koncertów w Europie, Azji i Ameryce, wydał dwie autorskie płyty „Indialucia” i „Acatao” www.indialucia.com

Reżyseria – Magdalena Gnatowska – aktorka (PWST w Warszawie), pedagog.

19 kwietnia 2015 r.

W ramach edukacyjnych poranków muzycznych dla dzieci MUZYKA GÓRĄ! najłodsi podczas spotkania obejrzeli BAROKOWE DWORSKIE PLĄSY, poczuli atmosferę i poznali obyczaje panujące na dworach i w pałacach dawnych władców, a po spektaklu dzieci i rodzice wzięli udział w warsztatach tanecznych.

Dla najmłodszych wystpąpił Zespół Tańca Dawnego Pawanilia. Spotkanie opracowała Emilia Krzyżanowska.

25 kwietnia 2015 r.

25 kwietnia na Bielańskiej Scenie Kameralnej Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury wystąpił Sławek Uniatowski – solo, z akompaniamentem fortepianu, zaprezentował bogaty repertuar inspirowany twórczością takich gwiazd jak Frank Sinatra, Billy Joel, Freddie Mercury, Andrzej Zaucha czy Simon & Garfunkel. Swoim niepowtarzalnym, niskim głosem brawurowo porwał publiczność do świata marzeń i sztuki.

26 kwietnia 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM miały miejsce tego dnia dwa wydarzenia – dla młodszych i starszych widzów.

W ramach edukacyjnego poranka dla dzieci MUZYKA GÓRĄ! Zespół Tańca Dawnego Pawanilia opowiedział najmłodszej publiczności o modnym w całej Europie, kończącym się galopem kadrylu, pokazał, jak radośnie i swobodnie wirowały pary, tańcząc polkę i zaprosił wszystkich na warsztaty taneczne, podczas których można było nauczyć się tańczyć tak, jak tańczono w XIX wieku.

Popołudniu sceną zawładnęła Dorota Stalińska, grając w monodramie „Żmija”, na podstawie opowiadania Aleksego Tołstoja. Jego bohaterką jest kobieta, której życie wchodzi w fazę poważnych zmian. Taką silną kobietę mogła zagrać tylko silna osobowość – Dorota Stalińska, która za kreację Olgi otrzymała szereg nagród m.in. I Nagrodę na XIII Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora w Toruniu. Dorota Stalińska jest także reżyserką, scenografką i autorką kostiumów do spektaklu.

8 maja 2015 r.

Podczas ostatniego w tym sezonie spotkania z cyklu WIECZORY MISTRZÓW, który miał miejsce na Scenie w Muzeum Niepodległości, gościem był wybitny polski aktor teatralny i filmowy WOJCIECH PSZONIAK.

Spotkanie poprowadziła Miłka Skalska.

9 maja 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej gościliśmy charyzmatycznego Wojciecha Gąssowskiego, który przeniósł słuchaczy do epoki swingu, mierząc się ze słynnymi jazzowymi i swingowymi kawałkami, między innymi takimi jak „The Very Thought of You”, „Blue Moon”, „I’m Lost” czy „Dream a Little Dream of Me” pierwszej damy piosenki, Elli Fitgerald.

Ciepły wokal oraz eleganckie aranżacje przeniosły publiczność do czasów, kiedy królował jazz.

10 maja 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM odbyło się kolejne z serii edukacyjnych poranków dla dzieci MUZYKA GÓRĄ!. Tym razem najmłodsi mogli usłyszeć pełne czarów i tajemnicy opowieści z samego serca Afryki, a po spotkaniu wzięły udział w warsztatach, podczas których nauczyły się jednej z zaczarowanych pieśni afrykańskich oraz mogły spróbować swoich sił, doskonaląc się w sztuce bębniarskiej.

Spotkanie opracowała Emilia Krzyżanowska.

16 maja 2015 r.

Już po raz dziewiąty wręczone zostały TEATRALNE NAGRODY MUZYCZNE im. JANA KIEPURY. Wielki koncert oraz gala rozdania nagród miały miejsce na scenie koncertowo-widowiskowej Matecznika Mazowsze w Otrębusach.

Mazowiecki Teatr Muzyczny im. Jana Kiepury jako organizator konkursu przyjął w tym roku zgłoszenia z 16 największych teatrów muzycznych w Polsce, nominowanych było 67 artystów i twórców oraz 12 spektakli.

Decyzją Kapituły, w której skład weszli: prof. Zofia Rudnicka, Izabela Kłosińska, Tatiana Kwiatkowska, maestro Wiesław Ochman, Jacek Boniecki oraz przewodniczący Włodzimierz Izban, laureatami zostali:

NAGRODA ZA CAŁOKSZTAŁT PRACY ARTYSTYCZNEJ
EMIL WESOŁOWSKI

NAJLEPSZY SPEKTAKL
RODZINA ADDAMSÓW” W INSCENIZACJI GLIWICKIEGO TEATRU MUZYCZNEGO
ex aequo
KAWALER SREBRNEJ RÓŻY” W INSCENIZACJI OPERY WROCŁAWSKIEJ

NAJLEPSZY REŻYSER
ZBIGNIEW MACIAS, TEATR MUZYCZNY W ŁODZI
ex aequo
RAN ARTHUR BRAUN, TEATR WIELKI W POZNANIU

NAJLEPSZA ŚPIEWACZKA
ANNA BERNACKA, OPERA WROCŁAWSKA
ex aequo
ANNA LUBAŃSKA, TEATR WIELKI OPERA NARODOWA W WARSZAWIE

NAJLEPSZY ŚPIEWAK
ARTUR RUCIŃSKI, TEATR WIELKI OPERA NARODOWA W WARSZAWIE
ex aequo
RAFAŁ SIWEK, TEATR WIELKI OPERA NARODOWA W WARSZAWIE

NAJLEPSZY DEBIUT, ŚPIEWACZKA
MAGDALENA WACHOWSKA, TEATR WIELKI W POZNANIU

NAJLEPSZY DEBIUT, ŚPIEWAK
ANDRZEJ FILOŃCZYK, TEATR WIELKI W POZNANIU

NAJLEPSZY DYRYGENT
EWA MICHNIK, OPERA WROCŁAWSKA

NAJLEPSZY SCENOGRAF
BARBARA HANICKA, TEATR WIELKI OPERA NARODOWA W WARSZAWIE
ex aequo
GRZEGORZ POLICIŃSKI, GLIWICKI TEATR MUZYCZNY

NAJLEPSZY CHOREOGRAF
IZADORA WEISS, OPERA BAŁTYCKA W GDAŃSKU

NAJLEPSZA TANCERKA
ALEKSANDRA LIASHENKO, POLSKI BALET NARODOWY – TEATR WIELKI OPERA NARODOWA W WARSZAWIE

NAJLEPSZY TANCERZ
MAKSIM WOITIUL, POLSKI BALET NARODOWY – TEATR WIELKI OPERA NARODOWA W WARSZAWIE

PROGRAM KONCERTU:

WYKONAWCY:
Artur Ruciński – baryton
Rafał Siwek – bas
Anna Lubańska – mezzosopran
Zbigniew Macias – baryton
Magdalena Wachowska – mezzosopran
Andrzej Filończyk – baryton
Aleksandra Lishenko i Maksim Woitiul – taniec

GOŚCIE WIECZORU:
Grażyna Brodzińska – sopran
Jacek Wójcicki – tenor
Bogdan Kierejsza – skrzypce
Orkiestra pod dyrekcją Jacka Bonieckiego

GOSPODARZE WIECZORU:
Alicja Węgorzewska i Jerzy Snakowski

PROGRAM:
1. G. Donizetti: uwertura z opery Don Pasquale – wyk. Orkiestra pod dyrekcją J. Bonieckiego
2. J. Revaux: My Way – wyk. Z. Macias
3. G. Verdi: aria Hrabiego di Luna Il balen del suo sorriso z opery Trubadur – wyk. A. Filończyk
4. S. Renz: aria Mary To ja, twój cień z operetki Dziękuję ci Ewo – wyk. M. Wachowska
5. F. Cilea: aria Księżnej Acerba volutta… z opery Adriana Lecouvreur – wyk. A. Lubańska
6. G. Donizetti: Duet Cheti, cheti  z opery Don Pasquale – wyk. A. Ruciński, R. Siwek
7. L. Minkus: Pas de deux (Kitri i Basil) z baletu Don Kichot; Choreografia: Marius Petipa; Kostiumy: Thomas Mika – wyk. A. Liashenko; M. Woitiul

PRZERWA

8. F. von Suppé: uwertura z operetki Lekka kawaleria – wyk. Orkiestra pod dyrekcją J. Bonieckiego
9. R. Stolz: aria z operetki Dama z portretu – wyk. G. Brodzińska
10. S. Adamo: Tombe la neige – wyk. J. Wójcicki
11. J. Bock: duet To świt, to zmrok z musicalu Skrzypek na dachu – wyk. G. Brodzińska; J. Wójcicki
12. F. Lehar: Usta milczą, dusza śpiewa z operetki Wesoła wdówka – wyk. G. Brodzińska
13. J. K. Pawluśkiewicz/M. Grechuta: Nie dokazuj miła – wyk. J. Wójcicki
14. A. Lara: Granada duet – wyk. G. Brodzińska; J. Wójcicki
15. V. Monti: Czardasz – wyk. B. Kierejsza
16. E. Morricone: Cinema paradiso – wyk. B. Kierejsza
17. A. Chaczaturian: Taniec z szablami – B. Kierejsza
18. G. Bizet: Carmen Medley – wyk. A. Węgorzewska; B. Kierejsza

18 maja 2015 r.

Na gościnnej scenie Teatru Palladium w Warszawie odbył się ostatni w tym sezonie spektakl „Édith i Marlene”. Przedstawienie w reżyserii światowej sławy węgierskiej reżyserki Márty Mészáros i w inscenizacji Mazowieckiego Teatru Muzycznego im. Jana Kiepury to opowieść o wieloletniej przyjaźni dwóch niezwykłych kobiet i wybitnych artystek –  Édith Piaf i Marleny Dietrich. W głównych rolach wystąpiły: Édith – Anna Sroka-Hryń, Marlene – Halina Mlynkova. W pozostałych rolach: Ewa Telega, Arkadiusz Brykalski, Lesław Żurek, Julian Mere/Paweł Szczesny. Kierownictwo muzyczne: Czesław Majewski i Janusz Tylman.

o

22 maja 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM wystąpiła Dorota Stalińska w niezwykle dowcipnym monodramie „Zgaga”.

Główna bohaterka, Rachel Samstat odkrywa, że jej mąż Mark kocha inną kobietę. Fakt, że rywalka „jest wysoka jak wieża, ma szyję jak żyrafa i nos jak trąbę słonia”, jakoś jej nie pociesza. Czasami jednak pociesza ją gotowanie, gdyż Rachel zajmuje się pisaniem książek kucharskich. Pomiędzy próbami ratowania swego małżeństwa, bohaterka podaje niektóre ze swych ulubionych przepisów kulinarnych.

Publiczność w trakcie sztuki miała możliwość wziąć udział w kulinarnych działaniach artystki. Było pysznie!

23 maja 2015 r.

W tym roku obchodzimy w Polsce 250 lat teatru publicznego, w związku z czym 23 maja, podczas Dnia Teatru Publicznego, w Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. Jana Kiepury przygotowaliśmy wydarzenie w specjalnej cenie. Zgodnie z nazwą akcji „Bilet za 250 groszy” – zakup wejściówki kosztował jedyne 250 groszy.

W związku z tym na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM miało miejsce spotkanie muzyczne dla najmłodszych MUZYKA GÓRĄ! „Muzyka i tańce z dalekich Indii”. Wystąpił zespół MOHINI pod kierownictwem Kingi Malec, a po spektaklu dzieci i rodziców zaprosiliśmy na hinduskie warsztaty artystyczne!

30 maja 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM wystąpiła Anna Sroka-Hryń, artystka od dłuższego czasu współpracująca z Mazowieckim Teatrem Muzycznym Im. Jana Kiepury. Tego dnia publiczność podczas koncertu VINTAGE wzięła udział w muzycznej wędrówce przez niezapomniane lata 20. i 30., podczas której mogła usłyszeć takie przedwojenne szlagiery jak „Już nigdy”, „Miłość Ci wszystko wybaczy” czy „Na pierwszy znak”, które nabrały wyjątkowego brzmienia dzięki nowej, współczesnej oprawie i ich aranżacji przez Urszulę Borkowską.

31 maja 2015 r.

Na Bielańskiej Scenie Kameralnej MTM odbyło się ostatnie w tym sezonie spotkanie muzyczne dla najmłodszych MUZYKA GÓRĄ! Opowieść o buiku flamenco – tańce andaluzyjskich Cyganów. Interaktywny spektakl słowno-taneczno-muzyczny, został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym, a jego celem było uwrażliwienie na rytm, nauczenie podstawowych pojęć dotyczących flamenco, przygotowanie i przeprowadzenie prostych zadań ruchowych. Po poranku nasi młdsi i trochę starsi widzowie wzięli udział w nauce kroków flamenco, Palmas i rytmu flamenco.

Na zaproszenie Mazowieckiego Teatru Muzycznego spektakl flamenco przygotował Teatr Tańca FlamencoArte Nadii Mazur.  Opowiadała Mirella Gliwińska, tańczyły Nadia Mazur i Anna Ochman (FlamencoArte), a na gitarze grał Tomasz Skłodowski.

Tak zakończyliśmy nasz kolejny sezon.

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Twitter